Linkbuilding – har du råd til at lade vær?

Linkbuilding lyder som noget, der er for indviklet og noget, som man nok ikke gider at beskæftige sig med som travl virksomhedsejer. Måske fordi der først ligger en forklaring i, hvad begrebet dækker over. Linkbuilding skal forstås således, at du kan få gavn af at andre hjemmesider linker til din hjemmeside. Det bliver belønnet af søgemaskiner som fx Google, som vil give dig en højere rangering, dog betinget af at disse links altså er relevante for din side. Links kan være relevante såfremt de stammer fra hjemmesider inden for samme emne/branche som dig.

Der er så mange fede ting ved linkbuilding, som enhver med en forretning på nettet bør kunne. Føler du, at du kan undvære det, har du virkelig en god forretning eller for mange penge! Omvendt vil du typisk på en eller anden måde have et behov for linkbuilding, hvis du ønsker at tjene flere penge, få flere kunder, optimere dit salg, tjene flere penge på den enkelte kunde osv.

Nogen siger, at de ikke har tid, lyst eller kompetencerne til lave linkbuilding. Men man bør måske nærmere vende det om og spørge, om man har råd til at lave vær. For at bygge links og profitere på dette skal nemlig betragtes som en investering på lige fod med hvilken som helst markedsføringstiltag. Der postes oceaner af mængder penge i markedsføringsbudgetterne rundt omkring i hele verden. Inden der eksekveres en strategi, skal den udarbejdes. Inden den udarbejdes, skal der analyseres. Præcis på samme måde gør man med linkbuilding.

Tager du dig selv og din virksomhed seriøst?

Hvis du kan svare ja til ovenstående, så laver du linkbuilding eller i det mindste har nogen til det. På mange måder skal online virksomheder leve af, at de er synlige. Og hvordan bliver man synlig – det gør man blandt andet med reklamer på de sociale medier, men også på Google eller andre søgemaskiner. Derfor er det vigtigt for ens eksistensgrundlag, at man har en høj rangering på Google, så folk vælger en, når de søger. Det er jo de færreste, der går ned i bunden eller for slet ikke at tale om side 2.

Netop linkbuilding kan være med til at positionere dig endnu højere, og derfor bør du arbejde målrettet og investere tid og energi i at bygge links. Det er en god og billig måde at skabe relevant trafik på, og det kan virkelig være en faktor, der bidrager til større konverteringsrate og dermed øget salg.

Så tager du dig selv og din virksomhed seriøst, så går du i gang med at lave linkbuilding. Hver dag uden kan du risikere, at kunder har sværere ved at finde dig. Så drop undskyldningerne med, at du ikke har tid til det. Du skal tage dig tid til det. Om ikke andet så ansat en, der kan gøre det for dig. Der er masser af muligheder for at hyre eksperter på området. SEO (søgemaskineoptimering) er nærmest et buzz-ord inden for online markedsføring og generel content-marketing. Desuden er der penge at spare på din AdWordskonto, hvis du lige nu smider tusinder af kroner efter dette hver måned. Det er den dovne og dyre måde at generere trafik på. Den fornuftige, gode og billige er linkbuilding.

Har du råd til at lade vær?

You might like

About the Author: Redaktionen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *