Skal din virksomhed have fremstillet reklameblade eller brochurer, så er det vigtigt, at du vælger en professionel fagmand. Der er intet værre, end når der går rod i bestillingen, og dette modarbejdes bedst ved, at man garderes sig med en professionel. Denne har erfaring på området, og kender til de generelle ønsker, som der er tillagt branchen og markedet. Der er nemlig mange ting at tage hensyn til, når man skal fremstille et reklameblad, og overser man bare en af disse, bliver resultatet ikke tilfredsstillende, og man står således med en hel bestilling reklameblade, som ikke er til andet end at smide ud.
Er du ny i branchen som erhvervsvirksomhed, og har du ikke den store kendskab til hverken markedsføring eller virksomheds forhandling. Så kommer der her et par gode råd, for den konkrete situation, hvor du skal bestille trykt kildemateriale. Trykkeri til reklameblade, brochurer, skilte osv, og gerne et trykkeri med fokus på miljøvenlig produktion.
Det første du skal være opmærksom på, er at kommunikationen er jævn og overensstemmende. Uden forståelse for hvad modparten siger og mener, har man ingen reel chance for, at der bliver produceret et tilfredsstillende resultat. Dernæst er det vigtigt, at du overvejer, hvorvidt denne fagmand er den rigtige til netop din opgave. Når man bestiller trykt kildemateriale, er der ofte tale om større ordre, hvorfor det ville være træls, hvis din valgte fagmand ikke var den ideelle mand til opgaven. Dette kan afhjælpes ved, at man tager stikprøver eller får indblik i noget af producentens tidligere arbejde. Kan dette ikke lade sig gøre, kan man eventuelt få udbyderen til at forklare produktets kvalitet. Således får man også et indblik i sælgerens kendskab og erfaring i branchen, og man har derved mulighed for at danne overblik over, hvorvidt denne person er troværdig eller ej – Forretningsførelse er en barsk affære, og man skal ikke tage enhver forklaring eller påstand for gode varer.
Hvad er fordelene ved trykt kildemateriale
Fordelene ved at inddrage kildemateriale på tryk i din markedsføringsstrategi er, at det ofte udstråler en vis form for professionalisme og seriøsitet, når man træder ind i en virksomhed. Har virksomheden tages sig tid og resurser til at få fremstillet brochurer, visitkort og skilte, er der ofte grundlag for at antage, at virksomheden er troværdig. Dette er selvfølgelig ikke en selvfølge, men grundlaget er ligesom lagt, da man ikke får indtryk af, at virksomheden er en useriøs virksomhed drevet fra en kælder i Nørre Tarm (bare til illustration).
Det er da også altid fordelagtigt at have håndgribelige dokumenter, som man kan tildele kunder og interessenter, når man eksempelvis er på messe eller holder et foredrag om virksomheden. Dette gør nemlig, at kunden eller interessenten har mulighed for at vende tilbage til din virksomhed, og dermed ikke risikere at miste dit nummer eller glemme dit navn. Med en brochure eller et virksomhedsblad er der ingen undskyldning, og rent psykologisk føler modtageren sig mere værdsat, når denne får udleveret en form for kildemateriale. Dette er tilforladeligt uskyldigt, men dog stadigvæk særdeles iøjnefaldende når det handler om en effektiv markedsføring.